Veelgestelde vragen

Zoekresultaten

Meest gestelde vragen

Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Hier vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?
Bekijk hier de abonnementsvoorwaarden van de Meppeler Courant.

Ons privacy statement leest u hier.
Wat zijn de abonnementstarieven?
Dit zijn de tarieven voor de Meppeler Courant per 16 december 2023:

Compleet-abonnement
Per maand: € 23,50
Per kwartaal: € 70,50
Per halfjaar: € 141,-
Per jaar: € 282,-

Digitaal-abonnement
Per maand: € 12,50
Per kwartaal: € 37,50
Per halfjaar: € 75,-
Per jaar: € 150,-

PREMIUM-abonnement
Per maand: € 8,99

Bij betaling per factuur geldt een toeslag van € 2,- per betaalperiode. Wilt u overstappen naar betaling per automatische incasso, dan maken we dat graag voor u in orde. Bel ons op 088-8002071 of stuur een e-mail naar contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl.
Wat zijn de bezorgtijden van de Meppeler Courant?
We streven ernaar om de abonneekrant op maandag, woensdag en vrijdag uiterlijk om 18.00 uur bij u te bezorgen.
Hoe kan ik een bezorgmelding doorgeven?
U kunt uw bezorgmelding zelf eenvoudig doorgeven via onze bezorgservice. Uw melding zal direct worden doorgegeven aan onze afdeling Distributie, zodat we de bezorging van uw krant snel kunnen verbeteren.

Komt u er niet uit en wilt u uw bezorgmelding telefonisch doorgeven? U kunt contact opnemen tijdens kantooruren met ons KlantenContactCentrum via 088-800 2071.
Ik wil mijn bezorgmelding wijzigen of intrekken
Heeft u een bezorgmelding doorgegeven maar is de krant toch wel bezorgd? Geef dit s.v.p. door aan ons KlantenContactCentrum via 088 800 2071.
Ik wil bezorger worden.
Fijn dat u bezorger wilt worden! Mediahuis Noord is regelmatig op zoek naar nieuwe bezorgers. Kijk op bezorgdekrant.nl voor meer informatie en de vrije wijken.
De acceptgiro verdwijnt | Hoe kan ik nu betalen?
Zoals u wellicht heeft vernomen verdwijnt de acceptgiro per 1 juni 2023 in heel Nederland en zullen banken dit niet meer als betaalmiddel verwerken. Ook de nieuwsbladen van Mediahuis Noord zullen daarom noodgedwongen moeten stoppen met het versturen hiervan. Dit betekent dat u vanaf 1 maart 2023 voortaan facturen zonder acceptgiro van ons zult ontvangen. We begrijpen dat dit mogelijk vervelend voor u kan zijn. Kies voor betaalgemak, kies voor automatische incasso.

  • Het abonnementsgeld wordt automatisch van uw rekening afgeschreven
  • Geen bijkomende kosten, dus u bespaart € 2,00 per betaalperiode
  • U heeft er geen omkijken naar
  • Eén telefoontje en uw machtiging kan weer worden stopgezet
  • Uw facturen kunt u altijd digitaal inzien door in te loggen op mijn.meppelercourant.nl. Ga hiervoor naar Mijn Abonnement.

U kunt dit zelf snel en eenvoudig regelen door hier te klikken.
Hieronder geven wij aan hoe u uw abonnementsgeld ook kunt betalen:

Internetbankieren
  • U ontvangt een (digitale) factuur
  • Via internetbankieren kunt u deze betalen

Papieren overschrijfkaarten
  • U ontvangt een (digitale) factuur
  • En betaalt deze via een overschrijfkaart
  • Deze kunt u bij uw eigen bank bestellen
Wijziging IBAN nummer automatische incasso
Mediahuis Noord wijzigt per 12 september 2022 het banknummer (IBAN nummer) voor betalingen per automatische incasso. Het nieuwe IBAN nummer is NL53BNPA0227745884.

Het IBAN nummer voor betalingen op factuur / via acceptgiro (NL94INGB0652221769) verandert niet.
Hoe kan ik een naamswijziging doorgeven?
Voor het wijzigen van uw naamgegevens verzoeken wij u contact op te nemen met ons KlantContactCentrum via 088-8002071 of per e-mail via contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl
Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Wilt u van een ander rekeningnummer betalen? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door via ons KlantenContactCentrum op 088 800 2071.
Ik ga verhuizen, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
U kunt uw nieuwe adres zelf doorgeven via Mijn.MeppelerCourant. Tevens kunt u dit telefonisch doorgeven via 088 800 2071 of per mail aan contact.nieuwsbladen@mediahuisnoord.nl
Ik wil mijn vakantie doorgeven.
U kunt zelf uw vakantie doorgeven via de Vakantieservice op deze pagina. U kunt de krant digitaal blijven lezen. Voor vragen kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2071.
Ik ga op vakantie, kan ik de app blijven gebruiken?
U kunt altijd de digitale krant lezen in de Meppeler Courant-app, ook als u de bezorging van de papieren krant tijdelijk heeft onderbroken. Voor het downloaden van de digitale krant is wifi of een dataverbinding nodig. Indien u de krant eenmaal heeft gedownload kunt u deze ook offline lezen.
Hoe kan ik een onderbreking wijzigen of annuleren?
Wilt u een wijziging doorgeven in uw onderbrekingsservice of deze annuleren? Neem dan contact op met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2071.
Wanneer start mijn abonnement?
Uw abonnement start zo snel mogelijk. Binnen drie werkdagen nadat u zich via deze website heeft aangemeld, krijgt u de eerste krant in de bus of toegang tot uw digitale krant. Bovendien ontvangt u een welkomstbrief met daarin alle informatie over uw abonnement.
Stopt mijn abonnement automatisch?
Uw abonnement stopt niet automatisch, deze geldt tot wederopzegging. Een opzegging moet minimaal één maand voor het verstrijken van de lopende betaalperiode bij ons binnen zijn. Lees hier de volledige voorwaarden.
Hoe kan ik een abonnement beëindigen?
Wilt u uw abonnement opzeggen? Wij vinden het jammer dat u dit overweegt. Houdt u rekening met de opzegtermijn van één maand. Wij helpen u graag bij ons KlantenContactCentrum, van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur via 088 800 2071.
Kan ik de Meppeler Courant ook digitaal lezen op bijvoorbeeld mijn telefoon of tablet?
Als abonnee heeft u met de Meppeler Courant-app onbeperkt toegang tot onze digitale editie. U leest de krant in zijn vertrouwde, herkenbare vorm op uw scherm en kunt op ieder artikel inzoomen. U kunt artikelen ook downloaden. De gratis editie van de Meppeler Courant leest u via deze link.
Waarom moet ik een MC-account aanmaken?
Om gebruik te maken van de digitale diensten van de Meppeler Courant heeft u een MC-account nodig. Dit account kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor het doorgeven van uw vakantie of om online een bezorgklacht te melden.

Daarnaast heeft u met uw MC-account toegang tot de digitale krant via de app voor tablet en smartphone en alle PREMIUM-artikelen op meppelercourant.nl.
Kan ik mij aanmelden met verschillende e-mailadressen?
U kunt uw MC-account slechts met één e-mailadres registreren en aanmelden.
Ik kan niet inloggen.
Heeft u nog niet eerder ingelogd? Maak dan eerst een account aan via de knop Registreren.

Indien u wel een account heeft maar niet meer kunt inloggen, kunt u het beste een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor klikt u op de knop 'Wachtwoord vergeten' op het inlogscherm.

Heeft u een account maar deze nog niet gekoppeld aan uw abonnement, ga dan naar het startscherm en klik op 'Abonnement koppelen'. Hier koppelt u uw abonnement met uw postcode, huisnummer en de laatste drie cijfers van uw rekeningnummer.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met ons KlantenContactCentrum via 088 800 2071.
Ik wil graag een artikel uit een oude krant teruglezen, hoe doe ik dat?
U kunt uitgaven van Mediahuis Noord inzien, 4 weken na uitgave, op DeKrantvanToen.nl
Wat houdt de nieuwsbrief in en hoe kan ik deze ontvangen?
Met de wekelijkse nieuwsbrief van de Meppeler Courant blijft u op de hoogte van het belangrijkste nieuws van de week. Inschrijven kan via deze link.
Wanneer is de digitale krant beschikbaar?
De digitale krant is vanaf de volgende tijdstippen te lezen:
Maandag: 13.00 uur
Dinsdag (huis-aan-huis): 7.00 uur
Woensdag: 13.00 uur
Vrijdag: 15.00 uur
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Wij helpen u graag verder bij ons KlantenContactCentrum, 088 800 2071.